
V červenci se uskuteční další ročník letní školy FH pro pedagogy, na kterém představíme všech pět strategií formativního hodnocení. Účastníci se seznámí s technikami a konkrétními postupy, které mohou zařadit do své praxe.
Lektor: Michal Orság
TERMÍN
21. 7.—24. 7.
2025
MÍSTO
Praha 2,
ZŠ Na Smetance
ROZSAH
16 × 45 minut
PROGRAM LETNÍ ŠKOLY 2025
Pondělí (10.00–13.15)
– Co je formativní hodnocení
– Principy formativního hodnocení
– Strategie formativního hodnocení
– Strategie 1: Cíle učení a kritéria úspěchu
– Formulace cílů
– Kontext učení
– Jak cíle komunikovat
– Kritéria úspěchu
Od 13.30 společný oběd a reflexe
Úterý (10.00–13.15)
– Strategie 2: Třídní diskuse a důkazy o učení
– Vedení třídní diskuse
– Získávání důkazů o učení
– Strategie 3: Poskytování zpětné vazby
– Zásady poskytování zpětné vazby
– Písemná zpětná vazba
– Vybrané techniky formativního hodnocení
Od 13.30 společný oběd a reflexe
Středa (10.00–13.15)
– Strategie 2: Třídní diskuse a důkazy o učení
– Klíčové otázky
– Strategie 3: Poskytování zpětné vazby
– Ústní zpětná vazba
Od 13.30 společný oběd a reflexe
Čtvrtek (10.00–13.15)
– Strategie 4: Vzájemné hodnocení
– Učitel jako vzor hodnocení
– Startovací věty
– Postup zavádění vzájemného hodnocení
– Vybrané techniky formativního hodnocení
– Paměť a učení
– Strategie 5: Sebehodnocení
– Jak naučit žáky sebehodnocení
– Proč se žáci přeceňují či podceňují
– Jak pracovat se sebehodnocením žáků
– Vybrané techniky formativního hodnocení
– Rekapitulace kurzu a vyhodnocení
Od 13.30 společný oběd a reflexe
CENA
6 000 Kč (v ceně je zahrnuto občerstvení včetně obědů)
LEKTOR
Michal Orság (ředitel EDLB)
Studoval na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci, obor český jazyk – anglický jazyk, a působil jako učitel anglického jazyka na základní a střední škole. Zabývá se efektivitou výuky, formativním hodnocením a popularizací učitelského povolání. Spolumajitel Nakladatelství publishED.
VHODNÉ PRO ŠABLONY?
Ano (dvě osvědčení 8 × 45 minut; celkově 16 × 45 minut)